Mladistvá vzpoura, technologie a látky rozšiřující mysl jsou charakteristickými znaky cyberpunku. Proto myšlenka, že cyber music a rock and roll mají mnoho společného, by neměla být překvapením. Od samého počátku cyberpunkové kultury se zde rock and roll objevoval jako jeden z podtextů. To platí i pro Cyber music.
Cyber music označuje specifické odvětví elektronické hudby. Podstatnou kapelou pro tento žánr byla skupina Kraftwerk díky kterým vznikla celá generace experimentátorů v oblasti elektronické hudby. Mezi tuto generaci patří například kapela Front 242, která zavedla ojedinělý futuristický industriální zvuk a Ministry, kteří zase využívali nejmodernější technologie syntezátorů k produkování industriální hudby.
Tyto kapely se stali klíčovými k vzniku industrialní hudby a subžánrů, které dnes známe jako cyberpop nebo techno-industrial. Všechny tyto žánry využívají všechny dostupné techniky k vytvoření „noise“. Kromě syntetizérů se stali taky důležitými samplery pro vytváření rytmických smyček. Ovšem jen jedna z kapel, která vznikla v tomto období byla něčím výjimečná a zahrnovala všechny témata moderní cybergoth kultury. Temnota, futurismus, toxický odpad a jaderná hrozba. Právě skupina Skinny Puppy se jako první začala zajímat o tyto témata, která jsou ikonická pro hnutí cybergoth. Industrial v dnešním pojetí představuje fúzi rockové a elektronické hudby, která vychází ze syrového, drsného, a zkresleného zvuku. Ačkoliv tyto industriální žánry vznikly zpočátku směsicí avantgardních experimentů s elektronikou, jak se tyto žánry časem vyvíjeli, hlavní avantgardní vlivy se staly mnohem méně podstatné. Industriální zvuky se stali právě tím, co dopomohlo k poslednímu kroku vývoji těchto žánrů. Časem se staly více temnějšími a nepřímo napomohly ke vzniku cybergotické taneční hudby.
Cybergoth kultura je převážně spojená s taneční hudbou, která nese název industrial. Tento název si subkultura přisvojila hlavně z důvodu, že obsahuje částečně podobný konstrukt. Cyber elektronická hudba je podstatně ovlivněná žánry jako je hardstyle, trance nebo techno. Mezi vedlejší žánry typické pro cybergoth patří hellectro jako je například aggrotech, electro-goth, dark electro, či EBM, darkwave, synthpop nebo future pop.
Ovšem použití termínu industrial ve spojení s preferovaným hudebním a tanečním stylem cyberů přispěl k menší subkulturní roztržce. Klasický industrial je podobně jako ambient hlavně avantgardní, audiovizuální koncept, nikoliv forma technoidní taneční hudby. Na rozdíl od toho druhého je většina subžánrů industriální hudby experimentální povahy a nevhodná pro běžné klubové použití.