Recenze
Mnichovští Markus na svém EP Reservoir experimentují jazykově i zvukově
Tříčlenná kapela Markus přichází s novým EP nazvaným Reservoir, které navazuje na tři za sebou v krátkém sledu vydaná. Kombinací post-punku s energickým noisem, naléhavým křikem a kombinací tří jazyků v textové složce tak vytváří vskutku zajímavý hudební koncept.Mnichovská parta Markus, za kterou stojí Veronica Burnuthian z experimentální new wave kapely Friends of Gas, se v posledním roce činila. EP Die Leyla, Meeresbrisée a Moonboots vyšla mezi podzimem 2019 a 2020, na něž kapela navazuje dalším, tentokrát nazvaným Reservoir. Více než kdy předtím je patrné ovlivnění hardcore punkem a noisem, které Markus skvěle kombinují s prvky post-punku. Bizarní kombinace francouzštiny, němčiny a angličtiny je vcelku zábavným trademarkem kapely, který jejímu výslednému soundu vysloveně svědčí. Na formátu zhruba osmi minut je nám předložena šestice skladeb včele se písní Insécurité, která se zmiňovanému post-punku blíží nejvíce. V podobném duchu se nesou i songy Scooter Boy a Je pense à toi. Zajímavou skladbou je Papa, kde Veronica naléhavým hlasem sténá do rychlého riffu a je tak vytvořena tísnivá atmosféra, energickým kytarám navzdory.
Reservoir je nejen skvělou reflexí současné mnichovské scény, ale vlastně i již nějakou dobu probíhající koketérie mnoha kapel s post-punkem. Album bylo nahráváno v Kafe Kult v roce 2019 Thomasem Westnerem (Friends of Gas), o master se postaral Stevie Nix z mnichovské party Kläranlage. Reservoir vyšlo na Späti Palace, berlínském labelu, na kterém vychází mimo jiné tvorba drone ambientního projektu White Hand Gibbon či shoegaze party Voodoo Beach.
Markus - Reservoir (full cs)