Jak bys popsal svůj hudební styl a případně i zvuk, kterého se snažíš při tvorbě docílit?
Temný elektronický zlo (smích). Původně to byl Witch house a asi už od začátku jsem do toho míchal industriální zvuky. V poslední době mě baví klasický jednoduchý EBM a tam se teď snažím směřovat. Celkově mám rád špinavou produkci, příliš čistý nahrávky mě moc nebaví, ale záleží to hodně na žánru.
Jak jsi se dostal k Witch house produkci a jaký byl tvůj první kontakt s touto hudební scénou?
Objevil jsem ho na internetu úplně náhodou. Vyskočil na mě BLVCK CEILING a jeho Close a od tý chvíle jsem tomu zvuku začal víc a víc propadat. Překvapivě je to docela velká scéna, ale lidi mimo se na ní dívaj dost skrz prsty.
Jakým způsobem přistupuješ k samplování a jaký vliv má samplování na tvou hudbu?
Samply používám hlavně na doplnění beatu a občas používám nějaký hlášky z filmů/seriálů. Dost často jsem začal stavět muziku kolem nejakýho samplu z filmu a ten jsem nakonec smazal. Posloužil vlastně jako inspirace, ale pak už tam byl navíc.
Můžeš nás provést tvým tvůrčím procesem při skládání hudby se syntezátory, případně jak přistupuješ k zapojení syntezátorů do tvých živých vystoupení?
To bude trochu složitý. S hardware synthama si spíš hraju, než že bych na nich reálně tvořil skladby. Na YouTube mám pár videí, ale až na jednu je to všechno improvizace s predpřipravenejma sekvencema. Na HW syntezátorech mě baví hlavně to, že má člověk pod rukama všechny ovládací prvky a nemusí nikde nic honit myší.
To bylo zatim jen jedno (smích). Tehdy jsem měl jen Korg Monologue a nějaký Volcy a kvůli show jsem si pořídil Electribe 2 sampler jako drum machine. Monologue s Volca Bass je ultimátní bass machine na Witch housový basslines (úsměv).
Můžeš nám říct o nějakém obzvlášť pamětihodném vystoupení nebo projektu, na kterém jsi pracoval?
Moje jedniný vystoupení bylo v rámci PGT 2018. Až budu mít připravenej nějakej live set a nahraný alespoň EP, určitě dám vědět (úsměv).
Můžeš se zmínit o nějaké spolupráci nebo umělcích, se kterými si spolupracoval? Jaké jsou tvé budoucí cíle nebo aspirace v oblasti hudby?
Dělal jsem pár remixů (Noví Lidé, Plague Called Humanity, Humanfobia). Spolupráci jsem navazal i s projektem IMUZAK. Moje budoucí cíle jsou v tom, že mě bude muzika dál bavit. A pokud bude moje muzika bavit další lidi, bude to ideální. Nesnim o tom, že budu muzikou vydělávat (ani na to nemám dost motivace). Je to pro mě hobby a tak to zůstane.
Jak jsi se seznámil s kapelou Noví lidé a jak jsi se dostal k tvorbě remixu pro ně?
Objevili jsme se na kompilaci Dark Tunes from Czech & Slovak Caves od Sanctuary.cz a naše muzika nás vzájemně dost oslovila. Ten jejich synth mě zvedl ze židle. Pak jsme si s klukama vzájemně pochválili tvorbu, párkrát se potkali na nějakejch akcích. Dělat pro ně remix byla pocta (úsměv).
Jaký je tvůj názor na současnou Witch house scénu a kam bys ji chtěl v budoucnu vidět směřovat?
Současnej Witch house se dost vyhýbá ty starý špinavý produkci, víc se blíží k popu a mainstreamu a to už mně tolik neoslovuje. Ale to je prostě vývoj. Doufám, že se tam pořád budou objevovat věci jako byly první alba od White ring nebo Salem.
Jaký je tvůj postup při tvorbě skladby a jak se ti daří zachovávat typický Witch house zvuk v tvé tvorbě?
První dělám beat, hodně tripletkovejch hajtek, pak drone bassline z (minimálně) tří rozladěnejch oscilátorů, dlouhý tóny, pár not s leadama jsem měl (a pořád mám) trochu problém, ale nějak to vždycky dopadlo (zvukově stejnej postup jako u bassline, jen o několik oktáv vejš). Nakonec vokál, zdvojenej, jeden normální, jeden pitch down tak o oktávu, distortion a reverb na oba. Vokál je prostě další zvuk, hudební nástroj.
Je něco dalšího co bys chtěl zmínit našim čtenářům, co v tomto rozhovoru ještě nepadlo?
Asi mě nic nenapadá. Maximálně jen kdyby mi někdo chtěl psát texty a hulákat do mikrofonu (úsměv). Ale už ne Witch house, spíš takový punkový EBM (úsměv).