Jak bys popsal svůj hudební styl a případně i zvuk, kterého se snažíš při tvorbě docílit?

Temný elektronický zlo (smích). Původně to byl Witch house a asi už od začátku jsem do toho míchal industriální zvuky. V poslední době mě baví klasický jednoduchý EBM a tam se teď snažím směřovat. Celkově mám rád špinavou produkci, příliš čistý nahrávky mě moc nebaví, ale záleží to hodně na žánru.

Jak jsi se dostal k Witch house produkci a jaký byl tvůj první kontakt s touto hudební scénou?

Objevil jsem ho na internetu úplně náhodou. Vyskočil na mě BLVCK CEILING a jeho Close a od tý chvíle jsem tomu zvuku začal víc a víc propadat. Překvapivě je to docela velká scéna, ale lidi mimo se na ní dívaj dost skrz prsty.

Jakým způsobem přistupuješ k samplování a jaký vliv má samplování na tvou hudbu?

Samply používám hlavně na doplnění beatu a občas používám nějaký hlášky z filmů/seriálů. Dost často jsem začal stavět muziku kolem nejakýho samplu z filmu a ten jsem nakonec smazal. Posloužil vlastně jako inspirace, ale pak už tam byl navíc.

Můžeš nás provést tvým tvůrčím procesem při skládání hudby se syntezátory, případně jak přistupuješ k zapojení syntezátorů do tvých živých vystoupení?

To bude trochu složitý. S hardware synthama si spíš hraju, než že bych na nich reálně tvořil skladby. Na YouTube mám pár videí, ale až na jednu je to všechno improvizace s predpřipravenejma sekvencema. Na HW syntezátorech mě baví hlavně to, že má člověk pod rukama všechny ovládací prvky a nemusí nikde nic honit myší.

To bylo zatim jen jedno (smích). Tehdy jsem měl jen Korg Monologue a nějaký Volcy a kvůli show jsem si pořídil Electribe 2 sampler jako drum machine. Monologue s Volca Bass je ultimátní bass machine na Witch housový basslines (úsměv).

Vokoj - I want

Můžeš nám říct o nějakém obzvlášť pamětihodném vystoupení nebo projektu, na kterém jsi pracoval?

Moje jedniný vystoupení bylo v rámci PGT 2018. Až budu mít připravenej nějakej live set a nahraný alespoň EP, určitě dám vědět (úsměv).

Můžeš se zmínit o nějaké spolupráci nebo umělcích, se kterými si spolupracoval? Jaké jsou tvé budoucí cíle nebo aspirace v oblasti hudby? 

Dělal jsem pár remixů (Noví Lidé, Plague Called Humanity, Humanfobia). Spolupráci jsem navazal i s projektem IMUZAK. Moje budoucí cíle jsou v tom, že mě bude muzika dál bavit. A pokud bude moje muzika bavit další lidi, bude to ideální. Nesnim o tom, že budu muzikou vydělávat (ani na to nemám dost motivace). Je to pro mě hobby a tak to zůstane. 

Plague Called Humanity - Alive.EXE (VOKOJ remix)

Jak jsi se seznámil s kapelou Noví lidé a jak jsi se dostal k tvorbě remixu pro ně?

Objevili jsme se na kompilaci Dark Tunes from Czech & Slovak Caves od Sanctuary.cz a naše muzika nás vzájemně dost oslovila. Ten jejich synth mě zvedl ze židle. Pak jsme si s klukama vzájemně pochválili tvorbu, párkrát se potkali na nějakejch akcích. Dělat pro ně remix byla pocta (úsměv).

Noví Lidé - Naděje a klid (Vokoj Remix)

Jaký je tvůj názor na současnou Witch house scénu a kam bys ji chtěl v budoucnu vidět směřovat?

Současnej Witch house se dost vyhýbá ty starý špinavý produkci, víc se blíží k popu a mainstreamu a to už mně tolik neoslovuje. Ale to je prostě vývoj. Doufám, že se tam pořád budou objevovat věci jako byly první alba od White ring nebo Salem.

White Ring - IxC999

Jaký je tvůj postup při tvorbě skladby a jak se ti daří zachovávat typický Witch house zvuk v tvé tvorbě?

První dělám beat, hodně tripletkovejch hajtek, pak drone bassline z (minimálně) tří rozladěnejch oscilátorů, dlouhý tóny, pár not s leadama jsem měl (a pořád mám) trochu problém, ale nějak to vždycky dopadlo (zvukově stejnej postup jako u bassline, jen o několik oktáv vejš). Nakonec vokál, zdvojenej, jeden normální, jeden pitch down tak o oktávu, distortion a reverb na oba. Vokál je prostě další zvuk, hudební nástroj.

Je něco dalšího co bys chtěl zmínit našim čtenářům, co v tomto rozhovoru ještě nepadlo?

Asi mě nic nenapadá. Maximálně jen kdyby mi někdo chtěl psát texty a hulákat do mikrofonu (úsměv). Ale už ne Witch house, spíš takový punkový EBM (úsměv).